Chiptuning = Remapare software (SW) = Modificare software (SW) = Optimizare parametrii calculator motor
Definitie: chiptuning-ul este procedeul SW prin care se adapteaza / influenteaza / modifica / calibreaza SW-ul de management al motorului din calculatorul de motor (ECU).
Folosim WinOLS oficial pentru a prelucra fisierele software, iar metoda folosita, spre deosebire de ceilalti tuneri, este “prin extrapolare”, adica ‘folosim matematica’ pt a obtine calibrarile finale astfel incat forma graficului de putere & cuplu sa ramana cat mai apropiata de cea stock proiectata de inginerii constructori, bineinteles pastrand limitarile de temperatura & siguranta.
Fiecare masina este echipata cu un calculator de motor (ECU) cu software de control (management motor) standard din fabrică. Acest software de management al motorului a fost dezvoltat in majoritatea cazurilor cu o marja mare de control (capacitate în exces). Toate marcile auto produc cea mai mare parte a produselor lor in serie (motoare in cazul nostru) si toate trebuie sa functioneze oriunde in lume, chiar și în cele mai dificile condiții. Se iau în considerare calitatile fluctuante ale combustibilului si intervalele de întretinere proaste. In Europa, uleiul de motor si combustibilul au o calitate înalta și masinile (motoarele) sunt foarte bine întretinute. Acestea oferă spatiu mai mult decat suficient pentru o crestere de cuplu si putere, mentinând în același timp durabilitatea. In plus, de multe ori se întâmplă ca același motor sa apara mai târziu pe piață ca o versiune mai puternică , doar pentru a se trece de “uzura morala” a șoferilor care au deja modele “vechi”. Astfel puteți vedea cum pe acelasi motor se creste confortabil cuplul si se vinde ca o “actualizare” a unei versiuni mai vechi și mai slabe (acelasi motor inseamna costuri mai mici in dezvoltare si productie), singura diferenta fiind parametrii setati in SW-ul din ECU.
Concluzie: sarcina de lucru a motorului e mult mai mica decat cea pe care poate sa o duca in realitate , de aici si diferentele mari de putere si cuplu care se castiga in urma chiptuning-ul.
Exemplu: 2.0 TDI CR de la VW poate avea 110CP / 143CP folosind acelasi tip de motor , singura diferenta fiind parametrii setati diferit in ECU direct din fabrica.
RS Chiptuning PRO utilizează tocmai această marjă (capacitate in exces) si optimizeaza parametrii SW la valorile ideale pt a avea parte fara compromis de aceiasi siguranta si durata de viață a motorului. Toate SW-urile au fost dezvoltate & testate folosind bancul de testare Dyno , rezultatele finale ale remaparii software fiind mai multă putere și cuplu masurate efectiv, plus un comportament imbunatatit in toate treptele de viteza, pe toate plajele de turatie.
Experienta la volan va fi una complet diferită.
Castigurile in functie de tipul de motor si combustibil sunt:
- la motoarele diesel cu turbo îmbunătățirea poate fi intre de 20% – 40%.
- la motoarele bezina cu turbo îmbunătățirea poate fi intre de 15% – 25%.
- la motoarele aspirate pe benzina se oferă un câștig de aproximativ 10%.
- Un alt aspect este faptul că motorul după optimizare este mult mai “viu” și mult mai receptiv la mișcările pedalei de accelerație (driver’s wish).
Optimizare parametrii calculator motor:
- timpi aprindere (avans / ignition)
- injecție
- limitatoare de cuplu
- presiune turbo
- raportul aer / combustibil
- presiunea combustibilului
- comparare cu versiunile de software originale din fabrica
RS Chiptuning PRO acorda standard:
- LIFETIME garanție pe software
- banii înapoi garantat in termen de 10 zile