Filtrul de particule #DPF

https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter

 

Servicii DPF: 

  • Diagnoza
  • Programare regenerare (statica / in mers)
  • Adaptare senzori DPF dupa schimbari ( diferential de presiune & temperatura)
  • Reset & Recalibrare software

CAUZELE COMUNE ÎNCĂRCĂRII DPF

  • Kilometraj mare
  • Senzori DPF (presiune /temperatura) defecti care împiedică regenerarea
  • Lipsa aditivului în combustibil (acolo unde este instalat) provoacă ardere incompleta
  • Probleme ale motorului, de exemplu: scurgeri de la injectoare, garnituri ulei , segmenti piston, sistem turbo, EGR, etc
  • DPF-ul nu se poate regenera datorită conditiilor , spre exemplu mers mult doar in oras
  • Conducerea cu o viteză/turatie prea mică pe autostradă , conditiile necesare inceperii regenerarii nefiind indeplinite
  • etc.

Filtrul de particule este un consumabil scump pe masina (1000 – 2000 EUR).
Durata de viata a DPF-ului este intre 120.000 si 250.000 km la majoritatea brand-urilor auto
Masina va scoate fum fara DPF ? Nu, daca motorul are compresie buna, injectia si turbina functioneaza in parametrii normali .
In general fumul apare la pornirea motorului rece sau la prima accelerare dupa ce masina a circulat subturata mai mult timp in oras.

+ Motorul respira mai usor…omul ba
+ 5% putere extra , nu mai exista obstacole pe evacuare -> https://en.wikipedia.org/wiki/Back_pressure
– 5% reducere consum deoarece nu se va mai face regenerarea -> https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter#Regeneration

De ce si softul ? Calcualatorul motor sa nu mai intretina DPF-ul prin post injectie (regenerare), lucru daunator motorului. In scurt timp regenerarile frecvente duc la diluarea uleiului, pentru ca motorina ajunge in baia de ulei pe la segmenti, iar in mod sigur dupa acest lucru urmeaza distrugerea turbinei si a motorului. De asemenea pe langa martorul de bord aprins “check engine” masina poate intra in timpul mersului in limp mode (safe mode) si puterea va fi redusa, aparand riscul de accidente.
Deasemenea turbina poate avea de suferit datorita regenerarilor dese, temperatura mare & contrapresiunii create datorita DPF-ului blocat.
Se recomanda verificarea functionala a turbinei + schimb de ulei + filtru !!!

Valva EGR #EGR

https://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation

Servicii EGR: 

  • Diagnoza
  • Adaptare
  • Recalibrare software

Motorul va ‘respira’ mai usor
Valvele + admisia vor fi curate, fara funingine si fara risc sa se infunde

Deoarece supapa EGR lucrează în mod constant cu gazele de esapament arse, acestea au în mod natural un continut ridicat de funingine. Aceste funingine din gaze cauzează acumularea de depuneri de carbon în jurul zonei de functionare a supapei care, la rândul său determină ca supapa să aibă tendinta de a se bloca în diferite pozitii. Pentru performanta maxima a motorului, supapa EGR este închisă, ceea ce creează un mediu cu buclă închisă pentru sistemul turbo si îi permite să presurizeze la nivelul maxim cerut de ECU. Un EGR problematic poate crea un mediu de buclă deschisă (ramane blocat deschis) pentru turbo deoarece are acces direct in galeria de admisie si, ca rezultat, poate provoca probleme de presiune in turbina deci reduceri uriase de putere si de economie de combustibil

Call Now Button