Servicii DIAGNOZA & RESETARE MODUL AIRBAG / RESOFTARE MODUL AIRBAG – Denumirea cea mai cunoscuta este STERGERE sau RESET CRASH DATA.

 

 

Dupa un incident / accident modulul Airbag va inregistra evenimentul in memoria interna si de obicei va afisa un mesaj in bord si/sau martorul Airbag aprins pe instrumente (ceasuri bord). Serviciul oferit de de noi este DOAR software si consta in  diagnoza & reset crash data din memoria controller-ului. Se poate face pentru aproape orice autoturism sau autoutilitara. NU este nevoie sa luati alt modul nou si sa cheltuiti mai mult decat este necesar. Inregistrarea accidentului este doar software in memoria calculatorului, acesta putand fi refolosit fara nici o problema dupa ce vom face procedura de stergere crash data.

Preturile acestor servicii difera in functie de procedura tehnica (OBD / Bench) prin care se face reset crash data, de marca, modelul, anul de fabricatie si nivelul de echipare.

Remedierea generala a sistemuli de Airbag consta in verificarea/ inlocuirea completa tuturor elementelor sistemului airbag (airbag volan, plansa bord pasager, airbag-uri genunchi, cortina, centuri, pretensionare centuri, senzori scaune de greutate/prezenta, senzorii de impact fata/laterali/spate, firele dintre toate elementele, comunicarea cu modulul electronic de comanda a sistemului Airbag, etc).

Pentru ca stergerea crash data sa fie facuta cu succes tot sistemul dpdv hardware trebuie sa fie functional !!!

Diagnoza este ultimul pas al procedurii prin verificarea finala a functionalitatii intregului sistem AIRBAG , hardware & software.

Exemple de sisteme Airbag pentru care va putem oferii acest serviciu:

  • Honda AirBag SPC560, SPC56A, R7F701A221, R7F701686
  • VW, Seat, Skoda Old AirBag Modules VW5/VW51/VW61 (1C0,6Q0,1J0)
  • Hyundai TC2xx 
  • AirBag Audi, PSA, Nissan Bosch 
  • Ford AirBag Module 2005-2018 
  • Mazda, Nissan AirBag TC2xx
  • Renault Clio 5 
  • Volvo AirBag modules RH850
  • Volvo AirBag modules TMS570
  • Ford AirBag Module TC222 2017-… 
  • Volvo AirBag Modules 60/70/80 2010-… 70F3466+95128 Bosch
  • Subaru Airbag Modules on R5F617xx
  • Toyota/Lexus AirBag R5F617xx
  • Ford Bosch 2010-… AirBag
  • Renault Clio, Capture Airbag on RH850 (R7F7010xx)
  • Subaru AirBag Module Kline 2005-2012 Include H8SX 
  • PSA AirBag Module 70F36xx, SPC560
  • AirBag Reanult/Dacia
  • Astra J, Insignia
  • Reanult Megane 4, Kadjar, Espace 5 XC23xx 
  • Renault Clio4, Capture SPC560
  • Dacia SPC560 
  • Ford Airbag ECU Infineon XC23xx
  • Volvo Airbag ECU XC23xx
  • Ford:
    • AirBag XC2361 Ford 2012
    • AirBag XC2361 Ford 2011
    • AirBag MAC7242 Ford
  • Mazda:
    • Mazda CX5 (XC2361)
    • Mazda 6 (MAC7242)
  • Range Rover/Jaguar:
    • AirBag Range Rover XC2361A-56
    • AirBag Range Rover XC2361A-72 (2013-…)
    • AirBag Jaguar XC2361 (64kb)
  • Volvo AirBag HC12/HCS12/CR16 
    • Volvo serie 40/50 AirBag Module OBD Temic HC9S12
    • Volvo serie 60 AirBag Module OBD Temic HC9S12X
    • Volvo serie 60/70/80 AirBag Module OBD Bosch CR16(QFP 80)
    • Module AirBag pedestrians protection system volvo v40
    • AirBag Volvo S40 XC2361
  • Kia/Hyunday:
    • Kia/Hyunday AirBag MAC7242
    • Kia/Hyunday AirBag XC2361A-56
    • Kia/Hyunday AirBag XC2336A-56
    • Kia/Hyunday AirBag XC2336B
    • Kia/Hyunday AirBag XC2361A-72
  • Nissan:
    • Nissan Altima AirBag ECU (XC236x)
    • Nisan AirBag XC2336 2014-…
  • Honda:
    • Honda AirBag old (TMS)
    • Honda AirBag na H8SX(renesas
      • 77960-SZN-A011-M1
      • 77960-SZT-A011-M2
      • 77960-SZT-G811-M2
      • 77960-SZT-J411-M2
      • 77960-SZT-L010-M2
      • 77960-STX-A211-M1
      • 77960-STX-A311-M1
      • 77960-TK8-A011-M1
      • 77960-TM8-A020-M2
      • 77960-TM8-A031-M2
      • 77960-TM8-G820-M2
      • 77960-TP6-A111-M2
      • 77960-TR0-L012-M2

 

Cum functioneaza airbag-urile masinii

https://en.wikipedia.org/wiki/Airbag

Cum functioneaza airbagurile masinii

De acord: nu ar fi bine ca cineva, vreodata, sa afle pe propria piele cum functioneaza airbagurile din masina lui. Tocmai de aceea, am vrea sa va aratam cum functioneaza acest sistem de siguranta, din ce este compus si cum reuseste sa salveze vieti intr-o fractiune de secunda.
 

Putina istorie: se pare ca primele airbaguri dateaza inca din cel de-al Doilea Razboi Mondial, cand au fost folosite intr-o forma primitiva pe avioane. In ceea ce priveste masinile, un sistem care prevedea o perna gonflabila, airbagul a aparut prima oara in 1951. Ce insemna la acea vreme un airbag? Un sistem cu aer comprimat, care se declansa din bara frontala a masinii, daca se lovea. Insa in 1967 abia a aparut airbagul controlat de un senzor de impact, sistem ce a fost montat prima oara pe cateva masini americane. Cei de la GM au fost primii care au montat airbagul, un sistem numit ACRS (Air Cushion Restraint System), pe masini de serie precum Buick si Cadillac. Chiar daca istoria ne spune ceva, multi dintre noi avem impresia ca cei de la Mercedes au introdus airbagul ca dotare standard. Ceea ce este adevarat, intr-o oarecare masura. Mercedes a oferit prima masina cu airbag standard la sofer: clasa S din anii ’80.

Ce face airbagul?

De-a lungul anilor, centurile de siguranta au fost singura metoda de siguranta pasiva din masini. Insa acestea, chiar daca salvau milioane de vieti in urma accidentelor, mai aveau nevoie de ceva ca sa functioneze eficient. Si anume, o amortizare suava a corpurilor umane din habitaclu.

Legile miscarii spun ca orice corp in miscare are un momentum (inertie) ce depinde de greutatea obiectului si de viteza acestuia. Mai pe intelesul tuturor, in cazul unui accident, exista mai multe elemente care isi schimba brusc inertia: masina propriu-zisa, pasagerii si obiectele din masina. Daca masina se opreste brusc, ca urmare a unui impact, obiectele din interior, dar si pasagerii, vor avea tendinta sa se deplaseze mai departe. Aici intervine centura de siguranta. Insa pentru a atenua ranile si urmarile unui impact puternic, este necesara si folosirea unui airbag.

Un airbag are ca scop diminuarea efectelor unui impact, ajutand la scaderea inertiei pe care o are corpul uman cand se loveste masina. Airbagul nu protejeaza pasagerul de diverse indoituri ale caroseriei, ci foloseste doar la atenuarea socului pe care il poate avea corpul.

Din ce este compus un sistem de airbag?

Multa lume are impresia ca masinile au o gramada de senzori, prin bare, prin caroserie, care detecteaza un impact. Insa nu e chiar asa. Sistemul are mai multe componente, care lucreaza impreuna pentru a-si da seama daca este sau nu necesara umflarea unui airbag: senzori de inchidere a usilor, senzorii de ocupare a scaunelor, senzor de rasturnare, etc. Insa cel mai important si cel mai uzual este senzorul de impact. O masina cu airbag are cel putin un senzor de impact. Acesta transmite informatia la o capsa detonatoare, care activeaza niste capsule cu substante chimice ce umfla o perna din material textil.

Senzorul este un dispozitiv destul de simplu, care se activeaza numai in cazul in care simte o energie echivalenta cu impactul unui zid de beton la 24 km/h. Chiar daca pare mult, acest senzor se poate foarte usor activa si la un impact minor, cu o alta masina, dar care loveste in sasiu. Exista multe masini care au fost lovite in aripa si a sasiul a fost atat de “zguduit” incat s-a activat airbagul. Senzorul are si un accelerometru incorporat, care citeste orice franare brusca a masinii.

Cum functioneaza?

Senzorul transmite comanda electrica unui detonator din airbag. Airbagul propriu-zis din volan sau din bord este si el compus din mai multe elemente: capsa detonatoare, capsula cu azida de sodiu (sodium azide), capsula cu nitrat de potasiu si o capsula de Dioxid de Siliciu. Chiar daca ni se pare ca ne-am intors la lectia de chimie, pana la urma chiar asta e.

Componentele unui airbag

Un airbag din volan contine aproximativ 50-80 de grame de NaN3 (sodium oxide), in timp ce un airbag cortina poate contine si 250 de grame. In momentul in care capsa detonatoare este activata de senzor, produce caldura. La caldura, in mai putin de 40 de miimi de secunda, au loc 3 reactii chimice care formeaza nitrogen in stare gazoasa, gazul care umfla perna airbagului.

Reactiile, pentru cei pasionati de chimie si semne ciudate si indescifrabile, sunt urmatoarele:

(1) 2 NaN3 – 2 Na + 3 N2 (g)

(2) 10 Na + 2 KNO2 – K2O + 5 Na2O + N2 (g)
(3) K2O + Na2O + 2 SiO2 – K2O3Si + Na2O3Si (silicate glass)

Varianta scurta, pentru noi, muritorii de rand, este aceasta: senzorul simte impactul, declanseaza capsa detonatoare, iar aceasta face reactia chimica ce produce gazul care umfla airbagul. Totul in mai putin de a 40-a parte dintr-o secunda.

Se pare ca de-a lungul timpului s-a incercat si o alta combinatie de chimicale, mai putin toxice, insa aceasta este cea mai rapida descoperita pana acum.

Avand cantitatile de compusi masurate cu grija, gazul rezultat reuseste sa umfle airbagul din material textil extrem de repede, fara sa-l sparga.

De ce expira unele airbaguri?

Nimic mai simplu: pentru ca e vorba de 3 substante diferite care isi pierd proprietatile dupa o anumita perioada de timp. Multi dintre noi nu stiam ca e vorba de o reactie in 3 etape chimica, responsabila de declansarea airbagului. Avem impresia ca este o capsula de aer comprimat, sau ceva de acest gen, si ne miram ce ar putea sa expire la un airbag.

Cum sa ne reglam cel mai bine pozitia pentru a ne bucura de siguranta?

Multa lume nu stie ca airbagurile functioneaza in tandem cu centurile de siguranta. De exemplu, un airbag te ajuta mai putin cand masina derapeaza, pentru ca nu te tine pe loc, in accidentele din spate sau in impactul secundar celui principal. Este o greseala sa te bazezi doar pe airbaguri.

Insa un airbag poate face si rau sau chiar poate omori soferii care nu stiu sa-l foloseasca. Mai ales daca soferul nu poarta centura de siguranta. Testele au demonstrat ca inertia corpului uman se imparte intre centura si aribag. Daca nu avem centura de siguranta, corpul va avea tendinta sa se deplaseze inainte, in timp ce capul si zona pieptului se vor opri in airbagul din volan.

Ca sa te asiguri ca un airbag iti ofera maximum de siguranta, trebuie sa ai grija la aceste aspecte:

– pieptul sa fie la mai mult de 25 centimetri de mijlocul volanului. Am vazut multi soferi, in general femei, care stateau lipiti de volan;

– indreapta volanul, din reglajele sale, exact spre pieptul tau, nu spre gat sau cap;

– regleaza scaunul astfel incat sa vezi peste volan si sa ajungi la pedale fara probleme.

Acum, nu putem decat sa va uram o lipsa totala de folosire a airbagurilor. Nimeni nu si-ar dori sa faca cunostinta cu un aribag umflat in fata lui. Dar e bine de stiut ca, daca Doamne-fereste se intampla, un sistem destul de simplu, dar eficient, cum este airbagul, este acolo ca sa ne salveze viata.

Call Now Button