CLICK ME !

CLICK PE INTREBARE SI PRIMESTI RASPUNSUL

SERVICII OFERITE DE RS CHIPTUNING PRO - SIBIU

CLICK POZA

RS_chip

Chiptuning pas cu pas

Chiptuning pas cu pas:

  1. Alegeti din filtru masina d-voastra : marca. model, an si motor dupa care apasati butonul “OFERTA”. Va aparea fereastra cu specificatiile de putere si cuplu originale & chiptuning. In continuare, in josul tabelului cu specificatiile, va trebui completat formularul cu TOATE informatiile despre masina necesare pt oferta de pret + bifata casuta “Acepta termenii si conditiile“. Apasati butonul “Trimite”, acesta va geneara un email cu toate aceste informatii catre noi. Deasemenea se poate atasa o poza sau lasa un mesaj in formular.
  2. In cel mai scurt timp o sa fiti contactat si veti primii oferta RS Chiptuning PRO.
  3. Starea masinii trebuie sa fie impecabila atat din punct de vedere tehnic precum si din punct de vedere estetic.
  4. Primul lucru, inainte de chiptuning se va face o diagnoza & analiza erori prezente / memorate, bineinteles daca exista.
  5. Masina va fi lasata de catre proprietar la sediul nostru bineinteles dupa ce vom raspunde / clarifica toate intrebarile. Proprietarul NU va participa / asista la procedura de Tuning! Orice problema gasita / eroare (DOAR pe motor & transmisie) va fi dicutata in prealabil si numai cu acordul proprietarului se va continua procedura, bineinteles daca este cazul.
  6. Test drive:  urmarire parametrii motor & transmisie.
  7. Citire SW ECU in functie de tipul calculatorului de motor prin OBD / BDM / BOOT mode.
  8. Modificare SW ECU : fiecare solutie sau tip de motor a fost testat in prealabil pe standul Dyno; parametrizarea ECU-ului d-voastra va fi identica cu cea folosita pe Dyno pt a avea parte de performanta maxima in conditii de maxima siguranta.
  9. Scriere SW ECU prin OBD / BDM / BOOT
  10. Test drive

FAQ – Intrebari frecvente 

FAQ (1)

EXPERIENCE THE POWER AND SHEER PLEASURE OF DRIVING!

 

Abrevieri & informatii generale

Abrevieri & informatii generale (RO) – http://www.e-automobile.ro/abrevieri.html
Motor Diesel – https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine
Motor benzina (Otto) – https://en.wikipedia.org/wiki/Otto_engine

Cuplu vs Putere: http://www.e-automobile.ro/categorie-dinamica/6-cuplu-putere-motor.html
Tuning – https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_tuning
Chip tuning – https://en.wikipedia.org/wiki/Chip_tuning

Remapping (remapare) – https://en.wikipedia.org/wiki/Remapping
ECU (calculator motor) –  https://en.wikipedia.org/wiki/Engine_control_unit
Turbocharger (turbina)– https://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharger
EGR (sistem de recirculare a gazelor de evacuare) – https://en.wikipedia.org/wiki/Exhaust_gas_recirculation
           http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/42-egr-motor.html
DPF (filtru de particule) – https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter
           http://www.anularedpf.ro/
Soot (funingine) – https://en.wikipedia.org/wiki/Soot
DTC / P-Codes (erori ) – https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs
Scan tool (instrument de scant erori / diagnoza) – https://en.wikipedia.org/wiki/Scan_tool_(automotive)
OBD (conector de diagnoza) – https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics   http://www.e-automobile.ro/categorie-diagnoza/5-obd-diagnoza-auto.html
BDM (programare ECU) – https://en.wikipedia.org/wiki/Background_debug_mode_interface

EEPROM (memorie interna ECU)- https://en.wikipedia.org/wiki/EEPROM

Dyno (stand dinamometric de masurare cuplu & putere) – https://en.wikipedia.org/wiki/Dynamometer#Chassis_dynamometer_.28rolling_road.29

Ce este Chiptuning-ul si de ce producatorii auto nu fac Chiptuning direct din fabrică?

RS_chip

Chiptuning  = Remapare software (SW) = Modificare software (SW)= Optimizare parametrii calculator motor

Definitie:  chiptuning-ul este procedeul SW prin care se adapteaza / influenteaza software-ul de management al motorului din calculatorul de motor (ECU).

Fiecare masina este echipata cu un calculator de motor (ECU) cu software de control (management motor) standard din fabrică. Acest software de management al motorului a fost dezvoltat in majoritatea cazurilor cu o marja mare de control (capacitate în exces). Toate marcile auto produc cea mai mare parte a produselor lor in serie (motoare in cazul nostru) si toate trebuie sa functioneze oriunde in lume, chiar și în cele mai dificile condiții. Se iau în considerare calitatile fluctuante ale combustibilului si intervalele de întretinere proaste. In Europa, uleiul de motor si combustibilul au o calitate înalta și masinile (motoarele) sunt foarte bine întretinute. Acestea oferă spatiu mai mult decat suficient pentru o crestere de cuplu si putere, mentinând în același timp durabilitatea. In plus, de multe ori se întâmplă ca același motor sa apara mai târziu pe piață ca o versiune mai puternică , doar pentru a se trece de “uzura morala” a șoferilor care au deja modele “vechi”. Astfel puteți vedea cum pe acelasi motor se creste confortabil cuplul si se vinde ca o “actualizare” a unei versiuni mai vechi și mai slabe (acelasi motor inseamna costuri mai mici in dezvoltare si productie), singura diferenta fiind parametrii setati diferit in SW-ul din ECU.

Concluzie: sarcina de lucru a motorului e mult mai mica decat cea pe care poate sa o duca in realitate , de aici si diferentele mari de putere si cuplu care se castiga in urma chiptuning-ul.

Exemplu: 2.0 TDI CR de la VW poate avea 110CP / 143CP folosind acelasi tip de motor , singura diferenta fiind parametrii setati diferit in ECU direct din fabrica.

RS Chiptuning PRO utilizează tocmai această marjă (capacitate in exces) si optimizeaza parametrii SW la valorile ideale pt a avea parte fara compromis de aceiasi siguranta si durata de viață a motorului. Toate SW-urile au fost testate si dezvoltate folosind bancul de testare 1 rezultatele finale ale remaparii SW  fiind mai multă putere și cuplu masurate efectiv, plus un comportament imbunatatit in toate treptele de viteza, pe toate plajele de turatie.

STAGE 2 EGR DPF

!!! DOAR PENTRU UZ COMPETITIONAL SI OFF-ROAD !!!

STAGE 2 = STAGE 1 #EGR #DPF

I. Filtrul de particule #Anulare filtru de particule #DPF OFF 

 

http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/19-diesel/54-filtru-particule.html

!!! Primul pas e diagnosticarea DPF-ului si incercarea recuperarii / regenararii lui !!!

Da, motorul respira mai usor… dar omul nu !
Clientii care au putere financiara de a cumpara un filtru nou original OEM, intre 1000-2000 EUR le recomandam achizitionarea lui. Clientii care au instalat modele de DPF after market (terte parti), au constatat ca durata lor de viata a fost scurta si de cele mail multe ori au cauzat probleme decat sa le rezolve.

CAUZELE COMUNE ÎNCĂRCĂRII DPF

Kilometraj mare
Senzori DPF (presiune /temperatura) defecti care împiedică regenerarea
Lipsa aditivului în combustibil (acolo unde este instalat) provoacă ardere incompleta
Probleme ale motorului, de exemplu: scurgeri de la injectoare, garnituri ulei , segmenti piston, etc
DPF-ul nu se poate regenera datorită conditiilor , adică mers mult doar in oras
Conducerea cu o viteză/turatie prea mică pe autostradă , conditiile necesare inceperii regenerarii nefiind indeplinite

Filtrul de particule este un consumabil scump pe masina (1000 – 2000 EUR).
Durata de viata a DPF-ului este intre 120.000 si 250.000 km.
Masina va scoate fum fara DPF ?
Daca motorul are compresie buna, injectoarele si turbina functioneaza in parametrii normali dupa anularea filtrului de particule masina nu are voie sa scoata mai mult fum ca si un diesel cu norma de poluare Euro 4.
In general fumul apare la pornirea motorului rece sau la prima accelerare dupa ce masina a circulat subturata mai mult timp in oras.

Este benefic motorului ?
+ Motorul respira mai usor
+ 5% putere extra , nu mai exista obstacole pe evacuare -> https://en.wikipedia.org/wiki/Back_pressure
– 5% reducere consum deoarece nu se va mai face regenerarea -> https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter#Regeneration

De ce si softul SW?
Este necesar pentru ca, calcualatorul motor sa nu mai intretina DPF-ul prin post injectie (regenerare), lucru daunator motorului. In scurt timp regenerarile frecvente duc la diluarea uleiului, pentru ca motorina ajunge in baia de ulei pe la segmenti, iar in mod sigur dupa acest lucru urmeaza distrugerea turbinei si a motorului. De asemenea pe langa martorul de bord aprins “check engine” masina poate intra in timpul mersului in limp mode (safe mode) si puterea va fi redusa, aparand riscul de accidente.
Deasemenea turbina poate avea de suferit datorita regenerarilor dese, temperatura mare & contrapresiunii create datorita DPF-ului blocat.
Se recomanda verificarea functionala a turbinei + schimb de ulei + filtru !!!

 

II. Valva EGR off (inchidere / blocare valva recirculare gaze arse) #Anulare EGR #EGR OFF

 

http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/20-general/42-egr-motor.html

!!! Primul pas e diagnosticarea EGR-ului si incercarea recuperarii / curatirii lui !!!

Motorul va ‘respira’ mai usor
Valvele + admisia vor fi curate, fara funingine si fara risc sa se infunde

Deoarece supapa EGR lucrează în mod constant cu gazele de esapament arse, acestea au în mod natural un continut ridicat de funingine. Aceste funingine din gaze cauzează acumularea de depuneri de carbon în jurul zonei de functionare a supapei care, la rândul său determină ca supapa să aibă tendinta de a se bloca în diferite pozitii. Pentru performanta maxima a motorului, supapa EGR este închisă, ceea ce creează un mediu cu buclă închisă pentru sistemul turbo si îi permite să presurizeze la nivelul maxim cerut de ECU. Un EGR problematic poate crea un mediu de buclă deschisă (ramane blocat deschis) pentru turbo deoarece are acces direct in galeria de admisie si, ca rezultat, poate provoca probleme de presiune in turbina deci reduceri uriase de putere si de economie de combustibil

ADAPTARE dupa scrierea SW-ului

Dupa scrierea SW-ului ECU are nevoie sa achizitioneze informatii / masuratori de pe senzoristica masinii (adaptare), astefel e nevoie ca masina sa parcurga 300-500 km pt ca modificarea sa fie vizibila 100%!

Metode Chiptuning (remapare)

OBD connector – conector de diagnosticare la bord

B5-Euro-DLC

Acesta este cel mai simplu și cel mai comun mod de a citii software-ul masinii din ECU. Datele din ECU-ului vor fi citite / scrise folosindu-se acest conector de diagnosticare la bord a erorilor.

Avantaje

  • nu este nevoie sa se scoata ECU-ul afara din masina
  • nu este nevoie sa il deschidem si sa facem lipituri
  • comunicarea e simpla si software-ul este ușor și rapid de instalat
  • este ușor de adus înapoi la starea inițială
  • ajustările nu pot fi detectate

 

BDM – Background Debug Modebdm

În noua generație de ECU-uri exista o memorie greu accesibilă prin linia de comunicație normala – OBD. Uneori nu există nici chiar o memorie externă utilizându-se memoria internă a procesorului (TriCore). Pentru aceste tipuri de ECU-uri exista un port special BDM. Acest port se foloseste pentru Chiptuning. În unele cazuri e nevoie de o conexiune dedicată, si pentru aceasta trebuiesc lipite fire.  Pentru acest proces, ECU-ul este scos din masina.

Boot Mode

Ultimele modele de masini au ECU-uri protejate “anti tuning” portul OBD fiind blocat. Primul lucru care se face este “deblocarea” ECU-ului, care este un proces asemanator cu BDM. Dupa ce se realizeaza acest lucru se poate continua citirea, modificarea si scrierea SW in ECU. Pentru acest proces, ECU-ul este scos din masina.

EEPROM – Electrically Erasable Programmable Read-Only Memoryeeprom

Acest proces este asemanator cu BDM / Boot Mode.

ECU-ul trebuie scos din masina si desfacut pentru a avea acces la electronica, in acest caz la memoria EEPROM. Cipul se va scoate si se va citi / scrie folosindu-se un alt dispozitiv. Dupa ce e scris si verificat se lipeste pe placa inapoi, iar ECU-ul se va inchide folosindu-se un lipici special astfel incat sa nu se vada nici un fel de urma.

Se poate reveni la SW-ul original de fabrica?

Da, se poate reveni in orice moment la parametrii originali de fabrica.

Remapare este dăunătoare pentru motor?

Nu, este o legendă urbană. În cazul în care un cuplu mai mare ar fi riscant ,companiile de tuning ca si RS Chiptuning PRO nu ar mai exista exista. Un chiptuning de calitate maximizează capacitatea motorului si pur și simplu nu e posibilă o programare software care sa va strice motorul . Software-ul este atât de bine echilibrat pentru masina ta, incăt nu apare nici o supraîncărcare sau stres suplimentar.

Daca vorbim de reducerea vietii motorului , aceasta este datorata in majoritatea cazurilor de calitatea proasta sau frecventa scazuta a mentenantei , nicidecum de chiptuning.

Uzura suplimentara a motorului după Remapare?

In toate testele extinse (foarte scumpe) facute pe Dyno, nu a fost observanta uzura la nici un motor.

Producătorii de motoare construiesc o marjă de siguranță mecanică corespunzătoare și de asemenea noi nu mergem la extreme cu sarcina motorului. În plus, în trafic sunt extrem de rare cazurile in care puteți  pune un motor in sarcina maxima succesiv pentru o perioadă lungă de timp.

La ce tip de automobile Chiptuning-ul oferă cel mai mare castig?

Cele mai bune rezultate sunt oferite de  motoarele benzină / motorină cu turbo compresor sau G-loader (G-lader) ,intre 15%-40% mai mult cuplu si putere.

Fiecare masina poate fi echipata cu un Chiptuning?

Raspunsul este DA.

In ziua de astazi toate masinile sunt dotate cu un sistem de management al motorului , motorul fiind controlat de un ECU (engine control unit = unitate electronica de control al motorului) care poate fi optimizat / adaptat SW.

Ce se întâmplă dacă mașina primeste o actualizare de software?

In ziua de azi este posibil ca mașina dvs. sa primeasca o actualizare de software al ECU-ului. În cazul în care se întâmplă acest lucru se poate face o noua reprogramare a ECU-ului bazată pe noua actualizare pe care ați primit-o. Multi chiptuneri nu ofera acest serviciu . In acest caz primul lucru este sa veniti sa se scrie SW original al masinii dupa care sa mergeti la Dealer. Dupa actualizare, daca se doreste, se poate face un nou chiptuning.

Remapare este vizibila?

Nu , este doar SW , electronica nu suporta nici o schimbare.

Se poate “simti” doar diferenta de cuplu si putere sau se poate masura direct folosind un stand Dyno.

Ce impact are un Chiptuning in alte ateliere auto ?

Optimizarea facuta de catre RS Chiptuning PRO nu este ușor de descifrat de către majoritatea atelierelor sau dealer-ilor auto în timpul unui serviciu regulat.

Alte lucruri de luat in considerare cand vorbim de Chiptuning?

Câștigurile de cuplu si putere sunt bazate pe limitele de siguranta originale ale masinii d-voastra. Cu toate acestea, există câteva lucruri importante pe care ar trebuii să le păstrati în minte:

Conduceti intotdeauna masina “calda”. Masina are nevoie de cel putin 10 min de mers normal, in acest timp fara accelerari bruste sau alte regimuri extreme, pt ca temperatura  lichidului de racire si a uleiului sa ajunga la valoarea optima.

Intretinerea trebuie sa fie de claitate si la frecventa potrivita. Utilizați de preferința ulei 100% sintetic de cea mai buna calitate. Verificati nivelul de ulei constant. Turbocompresorul este răcit de motor și funcționează la 150.000 de rotații / minut. Uleiul este, prin urmare un factor foarte important pentru a menține în stare bună turbocompresorul.

Trebuie schimbat sistemul de franare după Chiptuning?

Nu, nu e necesar. Nu trebuie să frânati mai puternic atunci când utilizați autovehiculul în traficul de zi cu zi. În cazul în care utilizați autovehiculul pentru alte scopuri, cum ar fi cursele de masini, atunci clar ar trebui să se schimbe cu sisteme de frânare profesionale.

Cum afecteaza Chiptuningul asigurarea?

Firmele de asigurari RCA sau CASCO nu sunt influentate in nici un fel de chiptuning.

Chiptuning la masina mea închiriata?

Se poate face fara nici o problema , este nevoie doar de un accord scris si semnat de firma de leasing.

Cât dureaza un Chiptuning?

Timpul necesar optimizarii SW al masinii d-voastra dureaza in mod normal cateva ore , dar in functie de complexitate poate ajunge pana la 1,2 zile ,aceste cazuri fiind insa destul de rare.

Cu cat timp in avans trebuie sa fac programarea?

La telefon, prin email sau prin formularul de contact programarea se va face in maxim 2-3 zile de la cerere.

Call Now Button